ALGEMEEN

02 okt. 25

Runner's World en Voetbal International genomineerd voor Mercur


Twee merken van PXR Media maken kans op het winnen van een Mercur. Runner’s World is genomineerd in de categorie ‘Redactieteam van het Jaar’, Voetbal International maakt kans op een Mercur voor ‘Innovatie van het Jaar’.

Runner’s World maakt sinds 2024 onderdeel uit van PXR Media. Direct is gestart met het opbouwen van het merk, gedragen door een jong team met een groot hart voor hardlopen. De focus ging op digitale groei, door met rake artikelen slim in te spelen op de actualiteit. In april van dit jaar werd runners.nl gelanceerd op PXR nēxt, het door PXR volledig ontwikkelde CMS. Het merk groeide vervolgens met gemiddeld 20% per maand.

Op journalistiek gebied kregen interviews met atletes Madiea Ghafoor en Zoë Sedney niet alleen landelijke, maar zelfs internationale aandacht. Bij talkshows, op het journaal en uiteindelijk zelfs in de Tweede Kamer kwam Runner's World ter sprake. Een klein team met grootse impact.

Voetbal International is genomineerd in de categorie Innovatie van het Jaar met het project ‘hyperpersonalisatie op clubniveau’. Samen met partners BlueConic en Funnelboost werd door Team Marketing van PXR een baanbrekend datagedreven traject gestart, wat leidde tot hogere betrokkenheid en interactie.

Deze diepere fanrelatie zorgde onder meer ook voor een stijging in de verkoop van VI Clubabonnementen, die voor fans van Ajax, Feyenoord en PSV beschikbaar zijn. Daarmee is dit project niet alleen een innovatie binnen VI, maar een blauwdruk voor de gehele PXR-organisatie.

Op donderdag 20 november worden in Studio21 in Hilversum de winnaars bekendgemaakt.


Slide 4 5 24