ALGEMEEN

29 sep. 25

Voetbal International lanceert VI TV


Voetbal International start in september met VI TV, het eerste Nederlandse 24/7 voetbalkanaal op de gratis streamingdienst Samsung TV Plus. Het idee voor dit innovatieve kanaal is ontstaan uit een samenwerking tussen PXR, Talpa, Your Channels en WPP Media, waarbij WPP Media een cruciale rol speelde in het samenbrengen van de verschillende partijen. Het kanaal biedt een constante stroom aan Voetbal International-content en is gratis te bekijken op alle Samsung Smart TV’s.

VI TV in stadion


Het eerste voetbalkanaal van Samsung
PXR, uitgever van Voetbal International, ontwikkelt VI TV samen met WPP Media, Talpa Media en Your Channels. Het kanaal wordt toegevoegd aan Samsung TV Plus, het Free Ad-Supported Streaming Television (FAST)-platform van Samsung, waar inmiddels meer dan 100 internationale en nationale kanalen beschikbaar zijn. VI TV is het eerste Nederlandse voetbalkanaal op het FAST-platform van Samsung.


Voetbal International naar het grote scherm
VI TV biedt de nieuwste video’s en programma’s van Voetbal International, met aandacht voor actualiteit, analyses, reportages, interviews, achtergronden en nostalgische fragmenten. De herkenbare VI-stijl - uitgesproken, onafhankelijk en met een knipoog - komt volledig tot zijn recht op dit nieuwe digitale kanaal.


Ernst Keyzer, CEO bij PXR: “Voetbal International is al 60 jaar een begrip onder voetballiefhebbers. Met VI TV zetten we een volgende stap in het multimediale tijdperk: altijd en overal toegang tot VI-content – nu ook op het grote scherm in de huiskamer.”


Freek Jansen en Pieter Zwart, hoofdredactie van Voetbal International: ‘We hebben op het gebied van videocontent bij Voetbal International in het afgelopen decennium online een flinke groei doorgemaakt. Met meerdere items per dag trekken we een groot publiek naar onze kanalen, met onder meer 160.000 abonnees op ons YouTube-kanaal. Dat we met VI TV op het nieuwe digitale kanaal onze content kwijt kunnen, geeft weer een volgende mooie dimensie aan de ontwikkeling van VI.’


Jefta Lentz, CEO bij Your Channels: “Na het succes van eerdere lanceringen zijn we trots dat we samen met PXR, WPP Media en Talpa Media nu ook VI TV mogen presenteren. Als pionier in FAST met lokale content en kanalen zetten we hiermee opnieuw een stap vooruit en met dit unieke voetbalmerk bieden we Samsung TV Plus-kijkers non-stop top content voor de echte voetballiefhebber.”


Allard Ruyl, CEO Talpa Media: “Talpa Media staat voor premium videocontent met groot bereik. De lancering van VI TV onderstreept hoe wij samen met onze partners de manier waarop Nederlanders voetbal consumeren blijven vernieuwen. Dit kanaal combineert de kracht van het merk VI met de schaal van het digitale televisielandschap.”


Remon Buter, Chief Investment Officer bij WPP Media: “Met de lancering van VI TV creëren we voor adverteerders een uniek en contextueel rijk platform binnen een sterk groeiend domein. Het biedt merken de kans om zich te verbinden aan kwalitatieve sportcontent met een zeer betrokken doelgroep, iets wat een verrijking betekent in het snel segmenterende non-lineaire videolandschap.”


Over PXR: PXR is een onafhankelijk Nederlands mediabedrijf dat het uitgeven van sterke merken met goede content combineert met mediasales, innovatieve technologie en events. Met Voetbal International en VoetbalPrimeur is PXR sterk vertegenwoordigd in voetbalmedia. De afgelopen jaren heeft PXR het portfolio uitgebreid met onder andere Men’s Health, Women’s Health, Runner’s World, Bicycling, Bright.nl, Scientias.nl en Autoblog.nl.


Over Samsung TV Plus: Samsung TV Plus is de gratis, door advertenties ondersteunde streamingdienst van Samsung, met wereldwijd meer dan 2.500 FAST-kanalen. In Nederland hebben kijkers toegang tot meer dan 100 nationale en internationale kanalen met nieuws, entertainment, sport, muziek en meer. De dienst is beschikbaar op alle Samsung Smart TV’s vanaf modeljaar 2017.


Over Your Channels: Your Channels is gespecialiseerd in het lanceren en exploiteren van FAST-kanalen in samenwerking met mediapartners en contentaanbieders. Als lokale partner van Samsung TV Plus in Nederland verzorgt Your Channels – samen met technisch partner MPG Media Services – de volledige operatie en distributie van thematische kanalen, met focus op lokaal relevante content en een premium kijkervaring. Ga voor meer informatie naar www.yourchannels.tv.


Over Talpa Network: Wij zijn Talpa Network: een open medianetwerk actief op het gebied van video, audio, digital en print. Ons motto is ‘samen bereik je meer’. Dat slaat op hoe we werken én hoe wij impact maken. In een steeds internationaler wordend medialandschap zorgt ons media-netwerk ervoor dat content van Nederlands makers en merken blijft aankomen bij ons geliefde lokale publiek. Met onze hoofdmerken (SBS6, NET5, Veronica, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Noordzee en LINDA.), vertrouwde formats én slimme partnerships bereiken we wekelijks meer dan 90% van Nederland. We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen nog beter te bereiken met onze content: dat doen we met onze mensen, makers, merken én ons saleshuis Talpa Media.


Over WPP Media: WPP Media is het wereldwijde mediacollectief van WPP. In een wereld waar media overal en in alles aanwezig is, brengen wij het beste platform, de beste mensen en de beste partners samen om grenzeloze mogelijkheden voor groei te creëren. Ga voor meer informatie naar wppmedia.com